یکشنبه 6 تیر 1395 شرایط صدور مجوز خروج کشور ویژه دانشجویان زائر مشمول

ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان موارد مهم صدور مجوز خروج از کشور ویژه دانشجویان زائر مشمول را اعلام کرد.

 

 ستاد عمره و عتبات دانشجویی در خصوص دانشجویان مشمول که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند مواردی را توصیه کرد که به شرح زیراست:

با توجه به اینکه تعداد زیادی از زائران دانشجو خدمت سربازی را انجام نداده اند و از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، حتما می بایست برای سفر به کشور عراق، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

با توجه به اینکه دریافت مجوز خروج از کشور و صدور گذرنامه و سیر مراحل اداری آن حداقل یک ماه به طول می انجامد و برای سفر حتما باید این مراحل طی شود، زائرانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند نسبت به زائرانی که گذرنامه دارند زودتر اقدام کنند.

تمام دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند و تاریخ اعزام آنها مرداد ماه است، باید تا ۵ تیرماه و برای کاروان های شهریور به بعد تا ۱۵ تیرماه باید فرم تعهد نامه محضری خود را به دفاتر ستاد در سراسر کشور تحویل دهند.

بعضی از دانشجویان مشمول از قبل دارای گذرنامه می باشند که دارای ۵ سال اعتبار است، اما برای خروج از کشور باید نسبت به تحویل فرم تعهدنامه محضری اقدام کنند تا مجوز خروج از کشور آنها صادرو در سیستم ثبت شود.

در صورتی که این دسته از دانشجویان این کار را انجام ندهند از خروج از کشور آنها در مرزهای کشور جلوگیری خواهد شد. فرق این دسته از زائران با دیگران آن است که نیازی به صدور گذرنامه ندارند و فقط باید مجوز خروج از کشور بگیرند.

با توجه به اینکه کاروان های عتبات دارای ویزای گروهی هستند، دانشجویانی که مجوز خروج از کشور نگرفته باشند بعد ازخروج کاروان از مرز، امکان ملحق شدن به گروه را ندارند و علاوه بر پرداخت خسارت باید در زمان دیگری و با کاروانی دیگر اعزام شوند.

دانشجویان مشمول که دارای گذرنامه هستند، بعد از صدور مجوز باید به اداره گذرنامه در استان خود مراجعه کنند تا از ثبت مجوز خروج از کشور در سیستم اطمینان حاصل کنند.

دانشجویان مشمول برای گرفتن تعهد نامه محضری که فرم های آن در دفترچه راهنما در سایت لبیک موجود است کافیست با تحویل فرم های مذکور به یکی از دفاتر اسناد رسمی و با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یک ضامن نسبت به این امر اقدام کنند.

لازم به تذکر است، نیازی به تنظیم سند در دفترخانه ها نیست چون هزینه آن بالاتر است و لازم است زائران مشمول بعد از مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، تقاضای انجام گواهی امضا کنند.

زائران مشمول که دارای گذرنامه نیستند، بعد از صدور مجوز خروج از کشور خود می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ در سراسر کشور نسبت به تحویل مدارک جهت اخذ گذرنامه اقدام کنند.

صدور یا عدم صدور مجوز خروج از کشور از طریق سامانه عتبات به آگاهی زائرین خواهد رسید. مدارک لازم جهت دریافت گذرنامه در سایتepolice.irموجود است

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر