دوشنبه 10 اسفند 1394 معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد:
باید قدر دانشگاه پیام نور را دانست / دانشگاه پیام نور می تواند در سطح جهانی قابلیت های گسترده ای داشته باشد
دکتر سید ضیا هاشمی در آیین رونمایی از کتاب فرهنگی سال دانشگاه پیام نور که در وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه شخصا نسبت به دانشگاه پیام نور عرق ویژه‌ای دارم ، گفت: در سالهای قبل به مدت دو ترم در این دانشگاه تدریس کرده و تجربه خوبی هم دارم. زیرا شاهد بودم که برخی از دانشجویان این دانشگاه واقعا با انگیزه هستند و ظرفیت‌ها در این دانشگاه بالا است.
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازدید از واحد دوبی دانشگاه پیام نور گفت: سیاست وزارت علوم در دوره پسابرجام توسعه فعالیت‌های بین المللی و بین المللی سازی آموزش عالی است.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه در مورد فرآیند شکل گیری و توسعه سریع دانشگاه پیام نور بحث‌هایی وجود دارد افزود: در حال حاضر باید قدر این دانشگاه را دانست و امیدوارم روزی بتوانیم دانشگاه پیام نور را از نظر کیفی جزو  دانشگاه های  برتر دنیا مشاهده کنیم. افق قرار گرفتن در جایگاه دو رقمی برای پیام نور در دنیا در دسترس است و دانشگاه پیام نور می تواند به این جایگاه دست یابد.
دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه دانشگاه کانون علم و فرهنگ است اظهار داشت: فرهنگ یکی از دو بال حرکت دانشگاه است. دانشگاه یک نهاد اجتماعی و فراتر از مباحث آموزشی و پژوهشی بوده و هدف آن تربیت انسان های فرهیخته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه چه بخواهد چه نخواهد برای جامعه پیام دارد گفت: در همین روزها که مشارکت سیاسی مردم را پیش رو داریم همه نگاه‌ها به سمت جامعه دانشگاهی است. جامعه دانشگاهی نیز تصمیم گرفته با رویکرد منطقی در تعیین سرنوشت و انتخابات مشارکت داشته باشد.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی به نهاد برگزار کننده انتخابات اعتماد کرده است افزود: نهاد انتخابات به عنوان یک نهاد اثرگذار و سرنوشت ساز بین جامعه دانشگاهی پذیرفته شده است.
دکتر هاشمی در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه دانشگاه‌ها در حوزه علم بتوانند اقتدار ملی داشته باشند افزود: فرهنگ موجب انسجام، الفت، همدلی و قدرت ملی و جمعی است و ثبات سیاسی در گرو انسجام و هم افزایی نیروها قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه نباید حوزه فرهنگی به عنوان یک حوزه فرعی دیده شود گفت: یکی از کارکردهای اصلی دانشگاه‌ها مباحث فرهنگی است و دانشگاه پیام نور به دلیل آنکه در همه استان‌ها دارای واحد است، یکی از تاثیرگذارترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آ‌ید.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم با اشاره به رشد فعالیت‌های فرهنگی در وزارت علوم در روزهای گذشته گفت: مباحث فرهنگی در طول دو سال گذشته در برخی از حوزه‌ها از جمله حوزه‌های دینی، رضوی و غیره جهش داشته است. در طول سال 92 و 93 و همچنین اوایل سال 94 به اهتمام دوستان از جمله دانشگاه پیام نور اقدام بزرگی در کنگره ملی شهدای دانشجو و راهیان نور صورت گرفت.
دکتر هاشمی با اشاره به پیشنهادی از سوی دانشگاه پیام نور مبنی بر عضویت این دانشگاه در شورای فرهنگی وزارت علوم گفت: این پیشنهاد با جدیت بررسی می‌شود.
وی با اشاره به غیر حضوری بودن دانشگاه پیام نور گفت: در زمینه اقدامات وزارت علوم در حوزه فضای مجازی، می‌توان از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور به عنوان یک دانشگاه غیرحضوری بهره برد. همچنین اقداماتی که در زمینه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه پیام نور انجام شده مطلوب است.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه پیام نور در زمینه تقویت روابط شیعه و سنی گفت: اقدامات دانشگاه پیام نور در زمینه تقریب و تقویت شیعه و سنی قابل تقدیر است. زیرا ما به وحدت ملی از بن جان اعتقاد داریم.
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در مدیریت فرهنگی آموزش عالی در هیچ بخشی وجود ندارد گفت: اختلافات سلیقه و روش در حوزه‌های فرهنگی وجود داشته اما در حوزه‌هایی که ارزش مشترک وجود دارد هماهنگی خوب بوده است.
بر اساس این گزارش در انتهای مراسم لوح تقدیری از سوی رئیس دانشگاه پیام نور توسط معاون فرهنگی این دانشگاه به دکتر هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا شد. همچنین لوح تقدیری از سوی دکتر هاشمی به دکتر نجفی معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور اهدا شد.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر