سه‌شنبه 14 مهر 1394 واحدهای کوچک و کم‌جمعیت دانشگاه پیام نور ادغام می شوند

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور کشور گفت: واحدهای کوچک و کم‌جمعیت دانشگاه پیام نور با ادغام با واحدهای بزرگ‌تر سامان‌دهی می‌شوند.

 رضا رسولی در جمع خبرنگاران با اشاره به چالش کمبود دانشجو در دانشگاه‌ها افزود: در کشور تعداد دانش‌آموز کم شده است و متأسفانه دانشگاه پیام نور هم از آن سهمی دارد اما با  برنامه‌هایی برای ارتقا کیفیت در جهت پذیرش دانشجویان بیشتر و باکیفیت در دانشگاه پیام نور در حال اجرا است.

وی آمار ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور امسال را ۲۰۰  هزار نفر اعلام کرد و گفت: دانشگاه پیام نور یک دانشگاه متمرکز و تمام آیین‌نامه‌هایش از یک مرکز، القا می‌شود بنابراین در همه زمینه‌ها دارای همسویی  است.

رسولی تصریح کرد:کتاب و منابع دانشگاه پیام نور را  مرکزی  است  و همگی با دستور از آن و طی جلسات و مشاوره‌هایی در این زمینه از مرکز تعیین می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور کشور افزود: هریک از کتاب‌های دانشگاه پیام نور با ارزیابی‌های متعدد ازنظر واحد و مطالب و برای دانشجویان پیام نور تدارک دیده می‌شود و  منابع  ترجمه  شده  به‌عنوان منبع درسی محسوب نمی‌شوند.

رسولی با تأکید بر اینکه کتاب‌های ترجمه‌شده به‌عنوان منابع کمک‌درسی هستند گفت: اگر برخی از کتاب‌ها به‌مرور زمان مطابق با مطالب روز نباشد در واحد تدوین منابع با برگزاری جلسات تبادل‌نظر با دانشکده‌ها و گروه‌های مربوطه به سفارش تألیف کتاب جدید یا استفاده از منابع خارجی برای مدت کوتاه پرداخته می‌شود.

وی از سامان‌دهی واحدهای کوچک و کم‌جمعیت دانشگاه پیام نور خبر داد و افزود: یکی از برنامه‌های دانشگاه پیام نور ادغام واحدهای کوچک و کم‌جمعیت دانشگاه پیام نور با واحدهای بزرگ‌تر به‌منظور سامان‌دهی است

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر