شنبه 4 آبان 1392 مراسم جشن عيد ولايت همراه با عقد اخوت در دانشگاه پيام نور تفرش برگزار شد .

مراسم جشن عيد ولايت  همراه با عقد اخوت در دانشگاه پيام نور تفرش برگزار شد .

جشن عيد غدير خم همراه با سنت حسنه عقد اخوت در دانشگاه پيام نور تفرش با حضور جمعي از اساتيد و دانشجويان در نماز خانه دانشگاه برگزار شد .


من كنتم مولا و هذا علي مولاه اين نداي آسماني تمام اضطراب را از قلب پيامبر زدود آري اينك وقت آن شده كه آخرين و مهم ترين و حساس ترين اصل اساسي اسلام يعني بزرگترين رسالت خود را ابلاغ كند كه اگر اين كار را نكند رسالت خداوندي را به انجام نرسانده است.

اين مراسم  بعد از نماز ظهر و عصر  روز چهارشنبه  با حضور حجت الاسلام و المسلمين معصومي از اساتيد حوزه علميه شهرستان ،معاونت ، اساتيد و كاركنان و جمعي از دانشجويان در نمازخانه دانشگاه  با هدف آشنايي دانشجويان با عيد بزرگ مسلمين و اتفاقات مهم اين روز با سخنراني ، مداحي و برگزراي برنامه عقد اخوت برگزار شد .

در ابتداي مراسم حجت الاسلام و المسلمين محمد مهدي قوامي واعظ معاون دانشگاه در اين مراسم ضمن تشريح فضايل اين روز بزرگ اين عيد را با عنوان عيد ولايت و بزرگترين عيد مسلمين معرفي كرد و سخنان خود با توضيح سنت حسنه عقد اخوت كه در اين روز بسيار سفارش شده به پايان رساند .   

حجت الاسلام و المسلمين معصومي استاد حوزه علميه شهرستان تفرش در ادامه سخنان حجت الاسلام و المسلمين قوامي واعظ مطلب را از طريقي ديگر دنبال كرد و افزود: براي رسيدن به هدف عالي يك انسان كه بعبارتي كمال و نزديك شدن به خدا است بدون ولايت امير المومنين غير ممكن است .

وي در ادامه و با روايت هاي گوناگوني به حقانيت ولايت علي (ع) و اين روز اشاره داشت و گفت هر فرازي ازخطبه‌ي غدير نيز گوياي صادق اتمام حجت بر تمامي مخاطبين، در همه‌ي ادوار و اعصار است و ديدن و خواندن آن مجالي براي گفتگو و درنگ باقي نمي‌گذارد

ايشان نيز اضافه كرد :اين خطبه در كتب معتبر و منابع و مصادر متعدد شيعه، با ذكر اسناد و مدارك به ‌صورت مفصل نقل‌شده‌است. اهل سنت نيز در كتب و آثار متعدد خود، بخش‌هاي زيادي از آن را نقل كرده‌اند  در جاي جاي اين خطبه، پيامبر به فضايل و مناقب اميرالمؤمنين و مقام وصايت و امامت و ولايتِ آن حضرت تصريح كرده‌اند، و همه مردم را به پذيرش آن امر فرموده، و از ترديد و انكار و مخالفت با آن نهي‌كرده‌اند.

 مراسم با مداحي مداح اهل البيت كربلايي جواد پولادخواي ادامه يافت و با جاري شدن خطبه عقد اخوت بين سخنران و معاون دانشگاه پس از پذيرايي به پايان رسيد .
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر