سه‌شنبه 12 مرداد 1395 امضای تفاهم نامه دانشگاه پیام نور و سازمان فرهنگ و ارتباطات

تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امضا شد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور در این جلسه با تاکید بر لزوم گسترش همکاری دو جانبه بین دانشگاه پیام نور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: رسالت دانشگاه پیام نور دیپلماسی علمی و رسالت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دیپلماسی فرهنگی است و همکاری مشترک این دو،  نقش ویژه ای در جهت تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور خواهد داشت.
وی یکی از مهم ترین برنامه های دانشگاه پیام نور را توجه ویژه به حوزه بین الملل دانست و اظهار داشت: دانشگاه پیام نور دارای ۶۴ دفتر نمایندگی در سطح دنیا و ۲ مرکز دانشگاهی در دبی و کابل و در قیاس با سایر دانشگاه های کشور دارای بیشترین تعداد دانشجو در خارج از کشور است و تقویت این بخش می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف دانشگاه داشته باشد.
دکتر رستمی ابوسعیدی یادآور شد: دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از متولیان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان و متقاضیان خارجی فعال بوده و مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه در هفته دولت در راستای دستیابی به این اهداف افتتاح می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که همکاری مشترک بین دانشگاه پیام نور و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بتواند زمینه مساعد حضور دانشگاه پیام نور در سایر کشورها به ویژه کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی را فراهم نماید.

 

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر شناساندن توانمندی‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مردم جهان گفت: سازمان فرهنگ با بهره‌گیری از دانش سازمانی و توان فرهیختگان و کارشناسان، درصدد آن است تا تصویری روشن از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در خارج از کشور معرفی کند.
ابوذر ابراهیمی‌ترکمان با اشاره به برکات وجودی دانشگاه پیام نور گفت: توجه به دانش محور بودن یکی از ویژگی های برجسته دانشگاه پیام نور است که باید تقویت شود و به خارج از مرزها انتقال یابد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر هم‌افزایی فرهنگی گفت: دانشگاه پیام نور برای تعامل با سایر دانشگاه‌های خارج از کشور می‌تواند از دانش و توان علمی رایزنان فرهنگی ایران بهره گیرد؛ رایزنان فرهنگی ظرفیتی سازنده برای ارتقای همکاری و هم‌افزایی در زمینه‌های علمی ‌و دانشگاهی ایران با دیگر کشورها به شمار می‌روند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر