چهارشنبه 23 تیر 1395 همایش ترنم عطر یاس در هفته عفاف و حجاب


مراسم "ترنم عطر یاس" با حضور جمعی از مردم و مسئولین در آمفی تاتر پارک حکیم نظامی تفرش برگزار شد.
 
آیت الله همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: از عیوب بشریت این است که ارزش و قیمت خود را نشناخته و خود را به بهایی ناچیز می فروشند.همتیان اظهار کرد: بنابر آموزه های دینی، ارزش انسان بهشت است تا در زندگی جاوید از نعمات الهی متنعم شود. انسان موجودی نیست که تنها زندگی او به این دنیا محدود  و پرونده او با مرگ بسته شود.

 وی با اشاره به جایگاه زن در اسلام افزود: زن در فرهنگ اسلام دارای جایگاهی والا و آینه تمام نمای خداوند است.

 معاون تهذیب حوزه علمیه قم بیان کرد: حفظ کیان خانواده و حیا سبب می شود تا زنان و دختران عفت خود را حفظ کنند و در مسیرهای نادرست قرار نگیرند.

 همتیان یادآور شد: یکی از آسیبهای شبکه های ماهواره ای این است که فرزندان را در مقابل پدر و مادر جسور بار می آورند تا دیگر فرزندان مطیع پدر و مادر نباشند و آنها را خود مختار بار می آورند.

 دکتر فرشته روح افزا کارشناس مذهبی رسانه ملی نیز در این مراسم گفت: کشورهای غربی با پیمودن مسیرهای بی عفتی، بی حیایی و اختلاط، سبب ایجاد جداییهایی در روابط اعضای یک خانواده و ناپایداریهایی در مسائل عاطفی می شوند.روح افزا اظهار کرد: خداوند زیباییهای زیادی در وجود یک زن قرار داده تا همین موجود محلی برای ترزیق و انتشار محبت برای اعضای خانواده خود باشد.

 وی ادامه داد: با وجود ارزش گذاری اسلام برای زنان، اما زن در کشورهای غربی موجودی ذلیل و بی استعداد است که برای رفع نیازهای عاطفی خود مجبور به عرض اندام در مقابل بیگانگان است.

 این کارشناس مذهبی رسانه ملی یادآور شد: زن مسلمان با اجرای الگوهای اسلامی و آمیزه های دینی می تواند برای همه دنیا الگو شود.

  در ادامه این مراسم، خانم سوخی اینو خوسا کلین از زنان مسلمان شده مکزیکی و حجت الاسلام آقایی (آخوند چینی) در خصوص مسلمان شدن و اقدامات خود توضیحاتی را بیان نمودند.
 
در حاشیه این مراسم نیز غرفه هایی از حجاب اسلامی، کودک و نوجوان و بهداشت برپا شده بود.

این مراسم به همت کمیته عفاف و حجاب شهرستان تفرش برگزار شد که مسئول برگزار کننده آن دانشگاه تفرش و پیام نور به عنوان اتاق فکر عفاف و حجاب بود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر