دوشنبه 3 خرداد 1395 دیدار دانشجویان بسیجی با رزمنده عملیات بیت المقدس

فتح خرمشهر در حقیقت فتح ارزش‌های اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و نقطه آغازین پیروزی افتخار آفرین سربازان ولایت در برابر ایادی استکبار و رژیم بعث عراق بود.

فتح خرمشهر را می توان فتح الفتوح 8 سال دفاع مقدس دانست که رزمندگان با استعانت از خداوند متعال و تاسی گرفتن از فاتح خیبر مولی الموحدین علی(ع) که این عملیات مقارن با ایام مبارک میلاد آن حضرت بود با رمز «یا علی ابن ابیطالب (ع)» مزین شد.

در حالی که اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد، آزاد سازی این شهر می توانست سمبل تحمیل اراده سیاسی جمهوری اسلامی بر متجاوز و اثبات برتری نظامی اش باشد.

عملیات بیت المقدس روز 10 اردیبهشت سال 1361 آغاز شد و با جانفشانی رزمندگان منجر به آزاد سازی خرمشهر در 3 خرداد همان سال شد.

 

در این عملیات 12 رزمنده از شهرستان تفرش حضور داشتند که 7 نفر آنها جانباز و 5 نفر آنها شهید شدند.

به مناسبت ولادت امام زمان علیه السلام و سالروز فتح خرمشهر، جمعی از بسیجیان دانشگاه پیام نور تفرش عصر روز جمعه باآقای منصور حیدری از جانبازان جنگ تحمیلی این شهرستان دیدار کردند.

منصور حیدری از رزمندگانی است که فعالیت خود را قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان پهلوی آغاز کرده و با شروع جنگ تحمیلی در سن ۱۷ سالگی به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شود ایشاناز جانبازان عملیات بیت المقدس نیز می باشند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر