یکشنبه 12 مهر 1394 نامه اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور به رئیس جمهور

برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در نامه ای به رئیس جمهور مشکلات خود را در ارتباط با نحوه ادامه همکاری با این دانشگاه تشریح کرده و خواستار رسیدگی به مشکلات شدند.

دانشگاه پیام نور هفته جاری با تعدادی از اعضای هیأت علمی قراردادی، دستیار و پیمانی مشروط تماس گرفته و از آنها برای مصاحبه علمی دعوت کرد که  از جمله آیتم های این مصاحبه می توان به حق اختراع ملی و جهانی، تولید اثر بدیع هنری، عضویت در هیأت تحریریه و داوری مجلات معتبر خارجی، داور کنفرانس های بین المللی، تالیف کتب و چاپ آنها توسط انتشارات معتبر خارجی اشاره کرد. این در حالی است که به گفته خود این اعضای هیأت علمی، چند سال قبل تمام مراحل مصاحبه های علمی و عمومی برای این افراد در نظر گرفته شده بود و آنها این مرحله را با موفقیت سپری کرده اند.

برهمین اساس جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور در نامه ای به رئیس جمهور نحوه ادامه همکاری اعضای هیأت علمی این دانشگاه و مشکلاتی که با آن مواجه هستند را تشریح کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند که بخش هایی از نامه به شرح زیر است :

«ما اعضای هیأت علمی (پیمانی مشروط) دانشگاه پیام نور، از طریق فراخوان های وزارت علوم با عنوان استخدام مربی پیمانی و طی مراحل قانونی و نیز انجام مصاحبه های علمی و عمومی جذب شده‌ایم و پس از گذشت چندین سال از خدمت صادقانه در دانشگاه به جای صدور حکم پیمانی قطعی  که حق مسلم ما است، همچنان عنوان پیمانی مشروط را در احکام کارگزینی خود داریم.

این در حالی است که دانشگاه پیام نور حکم پیمانی مشروط برای ما صادر کرده است و بر اساس این حکم از مزایای حکم پیمانی قطعی (مانند ادامه تحصیل در مقطع دکتری، استفاده از سهمیه مربیان و … ) محروم مانده ایم. درهیچ یک از انواع استخدام دستگاه‌های اجرایی (قراردادی ،پیمانی، رسمی آزمایشی ورسمی قطعی) وجود ندارد.

از طرفی اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه های دولتی که با شرایط مشابه از بدو استخدام با حکم پیمانی جذب شده اند از تمام مزایای حکم خود بهره مند گشته اند. ازطرفی در طی چند ماه گذشته دانشگاه پیام نور هرچند وقت یکبار و به بهانه های مختلف به دنبال قطع همکاری و یا اخراج ما بوده است.

در عجیب ترین اقدام در طی هفته جاری با تعدادی از اعضای علمی تماس گرفته و از آنها برای مصاحبه علمی دعوت کرده اند . این در حالی است که این افراد چند سال قبل تمام مراحل مصاحبه های علمی و عمومی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند ؟؟؟ و مصاحبه جدید عملاً حربه ای جدید برای لغو همکاری یا اخراج اعضای علمی است.

فرم امتیازات توانایی علمی

 بر اساس فرم های مربوطه ای که ارایه شده حداقل کسب امتیازات لازم ۶۳.۵ امتیاز از ۱۲۷ امتیاز ممکن است که تقریباً هیچکدام از اعضای علمی قادر به کسب حداقل امتیاز نخواهند بود، چراکه بندهایی در فرم مذکور گنجانده شده است که اولاً در فرم مصاحبه زمان استخدام نبوده است.

فرم امتیازات توانایی علمی

اعضای هیات علمی مذکور با اعتماد به شرایط مطرح در فراخوان جذب ( استخدام پیمانی قطعی که مستندات این فراخوانها در سامانه جذب وزارت علوم موجود است)، موقعیت‌های شغلی ممکن را از دست داده و حتی بسیاری از این اساتید از مشاغل قبلی خویش استعفا داده اند تا به عنوان یک عضو هیأت علمی وارد دانشگاه پیام نور شوند. دوستانی که امروز متأهل، مستاجر، مقروض  و دارای فرزند بوده به امید اینکه در شغل خود (بنا به شرایط مندرج در زمان فراخوان وزارتن علوم) دارای امنیت شغلی باشند.

در صورت لغو قرارداد و اخراج با توجه به شرایط سن کنونی این افراد، به هیچ عنوان امکان شرکت در فراخوان های استخدامی جدید وجود ندارند. و در صورت فسخ همکاری یا اخراج، تبعات و لطمات اجتماعی برای هر یک از این اساتید به مراتب فجیع تر و ناگوار تر از تمامی موارد فوق و ذکر خواهد بود.

در پایان از محضر حضرتعالی خواستاریم تا با نگاه مثبت و نیز در نظر گرفتنئ شرایط خانوادگی و اجتماعی ، مسایل بوجود آمده را با تدابیر خویش به سرانجام رسانید.»

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر